CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 30 November 2011

.::cinta kita_sahabat::.

بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Salam terindah penuh kesyukuran kepada Yang Maha Penyayang..
masih lagi meminjamkan nikmat yang sementara ini buat diriku yang penuh dengan noda.....
meminjamkan mata ini..membolehkan aku menatap dengan pandangan pesona pada segala ciptaanMu..
meminjamkan pendengaran ini,,membolehkan lagi aku mendengar seruanMu..
meminjamkan kaki yang kuat ini..membolehkan lagi aku menghadirkan jasad serta rohku di istanaMu yang terindah..
meminjamkan mulut ini..membolehkan lagi aku mengucapkan sedikit kata-kata yang berhikmah..
selawat serta salam buat kekasihMu, Muhammad S.A.W
meminjamkan tangan ini..membolehkan lagi aku mengukir secebis ayat diruangan sempit ini..
meminjamkan aku nyawa serta jasad ini..membolehkan aku bisa bernafas...
terima kasih Tuhan...
sungguh terlalu hina diri ini... 
ampuni segala khilafku...

ku menapak dengan wajah kelam dipagi hari sekelam langit tanpa bintang.. entah kenapa hatiku sedikit tersentap... terkejut... Arrgh...tembok mataku kian musnah lagi....subhanallah... terima kasih Allah..menghantarkan aku teman yang bisa mengingatkan aku padaMu..teringat memori semalam......

kakiku melangkah laju ke masjid diwaktu azan mula bersuara dikawasan kolej kediamanku..bersama disisiku seorang teman yang seringkali menemaniku ke istanaNya dikala tibanya waktu untuk kami menghadap yang Maha Esa...alhamdulillah hati kami masih kuat untuk melangkah di tempat mulia itu disaat insan lain masih lagi bersorak riang dikala malam mula merubah warna...terima kasih Tuhan atas hidayah ini...
dipertengahan perjalananku....tiba-tiba aku dikejutkan dengan huluran bungkusan indah dari temanku.. terpana seketika..hari ini bukan hari lahirku...bukan jua hari dimana aku mendapat kemenangan dalam pertandingan pape....apa maksud semua nie?? aku xfaham....lalu temanku menyuruh aku membuka bungkusan tersebut....subhanallah...menitis air mataku dengan pemberian yang tidak pernah ku jangkakan ini..sekali pom tidak semahal permata yang yang menjadi pujaan muslimat diluar sana..tetapi ia begitu mahal buat insan yang dhoif sepertiku disisinya...begitu bererti buat jasad ini...seurat tasbih indah!!! Allah....seolah-olah dia mengingatkan aku untuk tidak pernah putus mengingatiMu..sungguh aku khilaf...
terima kasih..disaat diri ini kian terhuyun hayan dengan nikmat dunia yang sementara, kau hadirkan teman yang bisa meruntuhkan tembok keegoan aku terhadap segala nikmat dan perberianMu selama ini...

    sahabat fillahku......syukron...

"maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan??"
(ar-rahman)
menitis sekali lagi air mataku tatkala meniti bait-bait ayat didalam diari CintaNya....
menjadi kebiasaan buatku menghadap surah ini usainya solat maghrib...namun tak pernah terfikir akan apa yang terkandung didalamnya..selama ini aku hanya menatap dan menghayati makna nya sahaja..
dan hari ini..aku mula merasakan sesuatu yang bermakna yang aku temui dalam hidupku...
betapa diri ini terlalu fakir disisiNya....betapa banyaknya nikmat Tuhan yang telah aku dustakan..subhanallah.... masihkah ada lagi peluang untukku menilik diri yang penuh dengan noda ini..??masihkah ada lagi peluang untukku menunduk syukur serta memohon ampun diatas keterlanjuranku???Allah...Allah...Allah...terima kasih Tuhan.... 
peluang ini masih ada buatku...betapa malunya diri ini...selalu mengulangi kesilapan yang sama dikala dunia kian berganjak hebat.....subhanallah..
 teringat kata-kata dari abohku,
 "jangan mengeluh disaat orang datang memberi peringatan dan teguran kepada kita...kerana itu menunjukkan Allah masih sayangkan kita..dihantarkan kita seorang teman supaya kita tak lupa kepada Pencipta Kita." 

usai mengisi perut dikafe yang berhadapan dengan masjid...aku menapak laju menuju kebilik.. ku bukakan sekali lagi bungkusan itu....cuba ku selongkar bungkusan itu dan ku temui sepucuk surat didalamnya...




sahabat..
sesungguhnya aku belum layak untuk itu.....untuk kau sanjungi diriku.. aku hanyalah insan lemah dimata Tuhanku... masih belajar erti hidup sepertimu...fahamilah... tiada yang mampu aku berikan kepadamu.. sekadar melontarkan kata-kata dariNya untuk kita saling mengingatiNya...terima kasih diatas pemberian yang tak ternilai dariMu..sungguh aku hargai kehadiranmu....sahabat fillah ku..terima kasih sekali lagi...ingin kuulangi sekali lagi bait-bait kata darimu...


jika diandaikan persahabatan kita dilanda ribut,
jangan disalahkan pada angin..
tapi lindungilah ia dengan dinding kepercayaan..
andai nanti persahabatan kita layu,
jangan pula disalahkan pada matahari..
tetapi siramlah ia dengan air mata kegembiraan kenangan silam..
andai juga nanti persahabatan kita terkubur,
jangan salahkan pada takdir kerana setiap pertemuan
ada perpisahan..
dan jangan juga menyalahkan pertemuan,
kerana tanpanya kita tak akan saling mengenali...

terima kasih.....
Ya Allah..rahmatilah sahabatku ini..iringilah setiap langkah perjalanannya dengan keredhaan serta kasih sayangMu...bangkitlah jiwanya disaat hatinya mula terjatuh longlai dengan dunia...berikan kejayaan didunia serta akhir buatnya...jagalah ukhwah kami ini...pimpinlah jiwa-jiwa kami agar tidak maut jiwa kami sebelum ajalnya jasad kami.....berkahilah ukhwah ini Ya Allah..amin...



 

Nabi SAW bersabda : “Cintailah ALLAH kerana DIA telah memberimu makan dan kenikmatanNYA Dan cintailah aku dengan cinta ALLAH Swt kepadaku”

0 comments:

Post a Comment