CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday 12 November 2011

::.Aku Hanyalah Hawa.::

بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Aku umpama bunga
Kembang mekar dipuja
Kumbang rerama berlumba
Bila layu dilupa.

Aku ibarat gula
Banyak semut suka
Ditutup aku terbela
Terbuka aku ternoda.

Aku bagai kertas
Bernilai andai dirias
Terkoyak bila dihiris.

Ibarat kertas gula dan bunga
Hakikatnya aku cuma wanita
Ada masanya disanjung dipuja
Kala waktunya dikutuk dihina.

Aku hanyalah wanita
Punya rasa dan airmata
Biarlah apa kata mereka
Mengabdi diri hanya pada-Nya.

Aku seorang wanita
Di sini sebagai hamba
Jangan tunduk pada dunia
Teguhkan hati pada yang Esa
Akulah hawa
Di dunia ini cuma sementara
Bunga kan layu
Gula kan cair
Kertas kan koyak
Tapi bukan jiwaku
Kerana akulah hawa
Hidup dan mati kerana Dia.




~~~ImTisal Nur AlYa~~~




Nabi SAW bersabda : “Cintailah ALLAH kerana DIA telah memberimu makan dan kenikmatanNYA Dan cintailah aku dengan cinta ALLAH Swt kepadaku”

1 comments:

Cik Puan Kocik

nice puisi nie...

Post a Comment