CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, 12 November 2011

.::Iklan Terbaaeek::.



بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


assalamualaikum w.b.t....sebelom pape, senyum skit dulu sahabat2 sumer..^___^v..hi.
subhanallah indahnya senyuman tue...syukurlah sebab kita masih boleh tersenyum walaupom adew sesetengah dari kita nie tengah moody kn, tapi tetap boleh senyum..alhamdulillah..senyum tue kan penawar kepahitan...=D
okey!! nak citer nie...pada suatu petang yang agak mendung...........

sedang keasyikannya diri nie duk menatap FACEBOOK@MUKABUKU kejap tadi....''terpampang'' satu iklan yang betol-betol menarik mata hati ini untuk melihat...memerhati...mentafsir.....me me lagi lah.jom sama2 kita hayati.....selalu sangat kita tengok iklan-iklan yang tersiar kat kaca tv tu kn..tak dinafikan memang menarik tapi knowledge yang kita dapat tue macam kurang je..banyaknya pasal nde epp??hiburan..lagi??hiburan....lagi??hiburan... itu je??hrm....kadang-kadang ana terfikir sejenak..beginikah didikan untuk anak-anak remaja (termasuk ana laa..) yang bakal menggalas kepimpinan negara pada masa akan datang sekiranya hari-hari menatap..melihat benda macam nie?? hrmm...sebelom tue cuba kita tengok pemakaian, akhlak, akidah remaja sekarang...pelbagai trend kn??akhlak macam mana??subhanallah....sampai cikgu pun kena terajang!! apa kes nie??salah ibu yang mengandungkah??cuba kita renung-renungkn..ana cakap macam tue bukan bermaksud diri ana sempurna...sebab ana pun sama...hanyalah insan yang begitu lemah disisi Pencipta kita..masih lagi mengharapkan bimbingan orang yang lebih teguh imannya..tapi cuba sama-sama kita perbaiki ekk..hidup dizaman penuh revolusi dan teknologi nie benar memberi cabaran buat kita yang ingin sentiasa teguh dengan ajaran islam...kuatkah kita menongkah arus deras pemodenan sekiranya iman didada bak secubit garam ditengah lautan??subhanallah.....lemahnya diri..
opps..terlupa pulak ana, asyik ''berleter'' pasal dunia skrg memang tak habis rasanya..he..jom tengok iklan nie..~_0..

            video

..apa pendapat sahabat-sahabat ana apabila melihat video nie??menarik bukan??ana rasa iklan macam nie lah yang patut ditayangkan oleh penerbit-penerbit iklan kat M'sia nie..bukan sahaja menarik tapi penuh dengan pengajaran yang kita dapat..banyak ilmu yang kita peroleh kan??cuba kita buka mata luas2...oiit..oiit..oiit, bukan buka mata je tau..hati pun kena buka sekali..he..

Dari Anas bin Malik radhiALLAHu 'anhu katanya, RasuluLLAH sollallahu 'alayhi wasallam bersabda:”Sesungguhnya apabila orang-orang kafir mengerjakan kebajikan di dunia dia diberi upah dengan amalnya itu berupa rezeki di dunia. Sedangkan orang-orang mukmin, pahala kebajikannya disimpan Allah Taala untuknya di akhirat kelak serta diberinya rezeki di dunia berhubung dengan taatnya.” (Riwayat Muslim)

renungilah bait-bait hadis nabi ini....sesungguhnya kehidupan kita hari nie banyak sangat dipengaruhi oleh budaya dan cara hidup orang kafir...iklan-iklan contohnya, semuanya seakan-akan mengajak kita berlari hanya untuk mengejar dunia semata..subhanallah.. 
bukan sekadar buat renungan sahabat..ana pun sama..kita terlalu agung-agungkan orang kafir sehinggakan lupa islam tu dimana...islam itu terlalu indah sayang..jangan persiakan hidup kita hanya sekadar mahukan kehidupan yang baik didunia..kita sokong segala bagai produk yang dikeluarkan..dan pada masa yang sama kita kata kita boikot zionis tanpa kita sedar kehidupan seharian kita tak lain dan tak bukan semuanya seakan-akan kita menyokongnya...subhanallah..jom sahabat-sahabat!!kita perbaiki diri...rawat rohani...bersatu hati...kita ada satu misi..kehidupan islam itu yang paling beerti!!

islam bukan "ini tak boleh, itu tak boleh, semua tak boleh"...islam adalah "ini boleh dengan sebab ini, itu tak boleh dengan sebab itu"...dan sebab-sebab itu tak lain dan tak bukan hanyalah untuk menjaga kita...subhanallah..indah bukan??he....

okep...stakat ini saja yang ingin ana kongsikan..maaf atas segala kesilapan, yang baik itu adalah datang dari Allah..yang buruk itu datang dari kelemahan diri ana sendiri...~_~.


with deepest love:


 "Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan."




Nabi SAW bersabda : “Cintailah ALLAH kerana DIA telah memberimu makan dan kenikmatanNYA Dan cintailah aku dengan cinta ALLAH Swt kepadaku”

0 comments:

Post a Comment