CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday 15 December 2011

.::solatku yang terakhir::.



time ronda2 kt library smalam..adew orang buat jualan buku...belek punya belek..tatap punya tatap...jeling-punya jeling... akhirnya sempat jugak 2buah buku islamik yang ana sambar...he..alhamdulillah.. nasib baik xsambar novel2 chento yang bertimbung kt gerai jualan tue...student pompuan pom ramai yg memenuhi gerai tue......wah!!kaya mak cik jual novel2 tue..hihi..ana pom dulu kaki novel gak... xtau laa skarang macam xberminat ngat ngan novel2 chento tue...alhamdulillah.. sekarang baru rasa..bazirkan air mata n perasaan je kot baca novel tue...ana lebih suka beli buku2 atau novel islamik yang lebih banyak bagi kita input kot...banyak benda yang kita boleh belajar..setidak-tidaknya ana boleh tau jugak sesuatu yang baru dalam hidop beragama nie...photo atas tue adalah salah satu buku yang ana beli..banyak pengajaran dan kisah2 yang menarik untuk dibaca...emm.. alhamdulillah...buku yang banyak bagi keinsafan buat diri.... "SOLATKU TERAKHIR"
.......................................................................................................................................................................................................................................................................

"apakah sesaat lagi, apakah sedetik lagi akan aku bertemu lagi dengan Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang?? kalaupun aku diizinkan bertemu dengan Tuhanku dalam solatku, apakah Kau akan terima sebagai amalku?? apakah nanti Engkau terima doaku terhadapMu??

sebenarnya aku masih dan tetap mengharapkan Engkau terima solatku ini meskipom cacat dan tercela.. kerana solatku inilah bekalan terakhir buatku dalam pertemuan di dunia yang begitu singkat ini.. malah aku bimbang seandainya solat yang aku kerjakan ini terulit kederhakaan terhadapMu ya Allah......

betapa gerun dan mengerikan apabila Engkau mendatangkan azab kepada mereka yang mengabaikan solat terhadapMu.. lantaran itu.. pimpinlah aku dan seluruh hamba-hambaMu agar dapat mendirikan solat setiap waktu dalam apa jua keadaan...."
sungguh aku khilaf ya Allah.....ampuni aku...


"aku datang ya Allah untuk menyahut seruan panggilanMu..aku datang dan tidak ada sekutu bagiMu.. dan aku menyahut panggilanMu... sesungguhnya segala pujian dan nikmat hanyalah milikMu.. dan segala kekuasaan adalah milikMu.. dan tidak ada sekutu bagiMu..."


Nabi SAW bersabda : “Cintailah ALLAH kerana DIA telah memberimu makan dan kenikmatanNYA Dan cintailah aku dengan cinta ALLAH Swt kepadaku”

0 comments:

Post a Comment