CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday 17 December 2011

.::dimana malu kita??::.


Salamullahi alaikum sahabat fillahku...apa khabar yea??ana harap sihat2 smua...^_^.. hari nie ana sekadar nak berkongsi sedikit cerita..yang mungkin memberi pengajaran jua buat ana dan sahabat-sahabat..
..................................................................................................................................................................................................................................................................................

Pada suatu pagi, ada seorang pelancong dari Amerika Syarikat(US) yang dtg melancong ke Malaysia keluar berjalan kaki disekitar bandaraya KL. Sudah menjadi kebiasaan beliau, setiap pagi di US beliau akan ke gereja untuk berdo'a.

Dalam pencarian beliau ke destinasinya, beliau bertemu seorang wanita tempatan. Lalu beliau bertanya kpd wanita tsebut yg membawa maksud : - (ENGLISH TO MALAY)

"Boleh sy tahu dimana gereja yg terdekat,disini?"

Lalu wanita itu berkata :

"Maaf, saya seorang Islam."

Pelancong US itu segera memohon maaf berkali-kali dan berkata :

"Maafkan saya. Sy ingatkan kamu Kristian. Krn di negara sy, org Islam memakai tudung labuh dan menutup seluruh tubuhnya. Berlainan disini. Sy tidak dapat bezakan org Islam dan org Kristian. Maafkan sy sekali lagi,cik." Lalu pelancong itu berlalu pergi.


PESANAN BUAT SAHABAT : JIKA TERKENA PADA KITA YANG TIDAK BERTUDUNG@MENUTUP AURAT, TIDAK MALUKAH KITA BILA DISAMAKAN DENGAN ORANG-ORANG KAFIR? NAUZUBILLAH.........renungilah sayangku..
kepada diri yang telah menutup aurat dengan sempurna...doakanlah semoga diri kita tak pernah lari dari hidayahNya..semoga Allah sentiasa menjaga hati kita...insyaAllah




Nabi SAW bersabda : “Cintailah ALLAH kerana DIA telah memberimu makan dan kenikmatanNYA Dan cintailah aku dengan cinta ALLAH Swt kepadaku”

2 comments:

misyamissyou

nice info! harap semua yg membace dpt pengajarannya

imtisal nur alya

^__^..insyaAllah..

Post a Comment