CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday 4 May 2012

.::kamu, mengapa begini??::.




kamu, mengapa begitu...??
terngiang-ngiang ditelingaku siulan manja si anak muda yg berlagak macho bersama sebatang rokok Marlboro dikaki lima..aduh, gayamu seakan-akan kambing tua yang mempunyai nafsu serigala..meliau anak matamu seolah-olah ingin menerkam mangsa...''feewit, cunnye...nak kenal boleh??''persoalan yang tak pernah jemu diaju apabila jasad dilintasi si gadis yang putih melepak pipinya dengan tampalan bedak sejuk dari giant..lenggokan pinggulmu bak kuda kempang dan rambut ikal bak tali lembu itu mengegarkan iman sang anak adam..fuhh cantek..!! si gadis dengan muka yang perasaan cun dengan sapaan itu begitu mudah terperangkap dengan rayuan romantis penuh pendustaan si jejaka.... aduhai...

termenungku seketika...dunia seolah berubah sekelip mata.. dulu..bila disebut lelaki, wanitanya dihargai...lelaki menjaga melindungi..kini bila disebut lelaki, wanita seakan ingin cabut lari...lelaki pengkhianat, perogol bersiri...dulu bila si gadis dibawah jagaanmu..kau lelaki, memagari sehabis daya..tiada yang berani menggoda..bahkan tok bilal seolah tiada mata..tapi kini bila wanita dibawah jagaanmu..kau tak kisah auratnya terbuka..kau biarkan dia bebas binasa dengan mainan dunia semata-mata..sehinggakan tok imam akhirnya terpedaya..serban dan kopiah dibuang merata..mengapa begitu??

dimana jati dirimu dulu....sang pemuda yang kuat membela agama??sanggup berkorban buat addin tercinta...dimana kamu??aku mengintai celahan tirai musolla...aduhai..hanya tinggal si tua yang kian habis tenaga bersujud mengadapNya..dimana kamu si anak muda??masihkah bersorak riang memadu asmara disaat azan berkumandang??masihkah dipusat hiburan yang penuh dengan penzinaan??dimanakah kamu disaat Kekasihmu ingin mendengar keluhan dan pengharapanmu terhadapNya saatnya malam mula merubah warna??masihkah dimuka buku bersama sahabat-sahabat yang tidak kau kenali peribadinya?? 

sungguh!! aku rindukan dia yang sanggup menjadi pembela...aku impikan dia yang sanggup bermandi darah kerana agama..aku inginkan pemimpin acuan al-quran..bukan yang tak tahu-menahu perihal ummah sekelilingnya..apatah lagi menidakkan syariat PenciptaNya..kau hanya pandai menabur janji dan berkata-kata tapi tak pernah menilai dari sudut agama..anak isteri terlebih mengada..kebatilan dipuja..kebenaran didepan mata kau buang ditepi jendela.. kamu, bukalah mata hatimu...tiada yang lebih indah dari mendapat keredhaan si Dia.. dunia yang kau cari tak kemana....akhirat yang kau tinggal itu begitu berharga...

bangkitlah pemuda.....aku kuat kerana kuatnya kamu......
keleklah kembali kitab suci yang kau biarkan tersadai diatas almari usang itu..bukalah dan bacalah...tadabbur lah bait-bait kalimahnya..tangisilah kealpaan kita..Dia tetap ada untuk hambaNya..

gapailah dengan lembut jemari isterimu...peluklah erat-erat anak gadismu... genggamlah kemas-kemas 'ulama-ulama'mu..bawalah dia bersamamu...jangan tinggalkn mereka kontang-kanting tanpa arah..bergeraklah maju bersama mereka.. semakin kukuh tali persaudaraan kalian..makin berkembanglah syariat islam...kuranglah anak muda yang berfoya-foya...hilanglah gadis-gadis yang berpeleseran..binalah kekuatan ini bersama agar kehidupan yang terbina ini bukan sekadar kerana nama..tapi kerna syariatnya...buktikan kita islam bukan hanya pada nama.. 

"ya Allah, aku berlindung padaMu drpd seksa neraka jahannam..aku berlindung padaMu drpd seksa kubur...aku berlindung padamu drpd fitnah dajjal yg pembohong... aku berlindung padaMu drpd fitnah hidup dan fitnah mati..aku berlindung padaMu daripada bnyaknya dosa dan hutang..aku brlindung padaMu drps kejelekan fitnah kaya dan kejelekan fitnah fakir..aku berlindung padaMu drpd kejelekan pendengaran, penglihatan, lisan dan hatiku..aku berlindung padaMu drpd dikembalikan kpd umur yg terlalu tua..dan aku berlindung padaMu daripada mati dalam keadaan ingkar pada agamaMu.." amin ya Rabb...



at 1723pm...march26..
(nukilanmerapusianakdara^__^)

Nabi SAW bersabda : “Cintailah ALLAH kerana DIA telah memberimu makan dan kenikmatanNYA Dan cintailah aku dengan cinta ALLAH Swt kepadaku”

0 comments:

Post a Comment