CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday 29 May 2012

.::langkahan pertama::.



..langkahan pertama..

NIQAB tu bukan kayu ukur tingginya tahap keimanan seorang wanita
NIQAB itu juga bukanlah satu jaminan utk dia masuk ke syurga
tapi dgn NIQAB tu membuatkan dia sentiasa berusaha utk berubah
menjadi seorang muslimah solehah yg Penciptanya mahukan..
NIQAB itu juga bukan tanda seseorang itu alim
tetapi itu pelindungnya dari perkara-perkara yang tidak baik
Moga dari kerana ,SEHELAI KAIN ni, hati juga terjaga, akhlak terpelihara
dan akidah makin teguh pada-Nya
Insya-ALLAH..

Berkata Seorang Munaqabah:
Aku berniqab bukanlah kerana trend terkini..
Aku berniqab bukan untuk menunjuk diri alim..
Aku berniqab bukan untuk merendah-rendahkan yang lain..
Aku berniqab bukan untuk perlekehkan sesama Muslimin Muslimat..
Aku berniqab kerana aku mahu taat kepadaNYA..


Semoga Allah kuatkan hati dan nurani ini untuk terus melangkah dalam keredhaan Dia..

notakaki:: berniqab atau x, insafilah kita mmbawa syiar islam dsebalik apa yg dpakai..sesungguhnya wanita itu sendiri rahsia..jom hijrah!!


Mungkin aku hanya sekadar Hiasan Dunia..

Namun aku tetap punyai Mahkota Bernilai (maruah)..
Aku tidak ingin dipertontonkan..
dan aku tidak dicipta untuk menjadi bahan peragaan..
Kerana aku bukanlah barang dagangan..
Yang dicipta untuk menjadi pandangan umum..
Apatah lagi untuk disentuh..

with deepest love,
..imtisal nur alya..


Nabi SAW bersabda : “Cintailah ALLAH kerana DIA telah memberimu makan dan kenikmatanNYA Dan cintailah aku dengan cinta ALLAH Swt kepadaku”

0 comments:

Post a Comment