CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday 1 July 2012

.::khas buat bakal mertuaku::.



~insyaAllah, tomorrow i will~

bismillahirrohmanirrohim.....ku mulai tintaku dengan langkahan basmallah agar tenang hatiku berhadapan denganmu, bakal mertuaku....


sebelum saya terus mengukir kata dalam tulisan ini...izinkanlah saya memperkenalkan diri terlebih dahulu
duhai bakal ibu mertuaku..perkenalkanlah saya adalah wanita biasa dengan keperibadian yang teramat biasa dan dari kalangan keluarga yang biasa sahaja..ibu kepada bakal zaujku..saya bukanlah Khadijah r.a, seorang wanita yang luar biasa dalam sejarah wanita islam…dan teramat Mulia..saya bukanlah Aisyah r,a, seorang yang utama dalam ketakwaannya..bukan juga Fatimah Az Zahra yang sangat utama dalam ketabahannya..tidak pula seperti Zulaikha yang teramat sangat cantiknya..apalagi al Khansa yang sangat pandai mendidik mujahid2 kecilnya..tapi, seperti yang saya katakan..saya hanya wanita biasa..dengan ketakwaan yang biasa..ketabahan yang tak seberapa..dan kecantikkan saya pun tak layak di perhitungkan….



namun ibu..saya adalah wanita akhir zaman yang punya cita–cita menjadi wanita solehah..yang akan berusaha mengabdi pada bakal suamiku dan juga padamu..duhai bakal ibu mertuaku..saya bukanlah musuhmu yang hendak merebut perhatian dan kasih sayang anakmu..tapi saya akan menjadi rakanmu untuk memberikan kasih sayang pada anak mu..dan kelak pada mujahid dan mujahidahku, bakal cucu mu duhai ibu…



ibu tak perlu bimbang yea ibu..
saya tak akan merebut perhatian anak ibu..justeru saya akan menjadikannya lebih taat pada ibu..kerana akan saya katakan padanya bahawa..ibulah yang utama patut mendapat perhatiannya..saya pun tak akan marah jika ibu membantu mengatur rumah tangga kami..kerana sebagai wanita yang baru bernikah patutlah saya belajar darimu yang berlimpah pengalaman..dan ibu yang lebih tahu keinginan anak ibu…..



duhai bakal ibu mertua yang ku sayangi..
saya harap kita bisa menjadi rakan yang baik..kerana pernikahan adalah membuka tabir rahsia antara saya dan anakmu…kami memerlukan banyak kesabaran untuk menghadapi banyaknya kejutan–kejutan dari perbezaan antara kami..saya berharap ibu dapat menjadi penasihat jika saya sedang dalam ke alpaan..menjadi pendegar yang setia saat saya dlm kesusahan…boleh kan ibu?? ^___^
kerana sekali lagi saya bukanlah siti hajar yang sabar dalam penderitaan….


Wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

with deepest love,
imtisal nur alya



Nabi SAW bersabda : “Cintailah ALLAH kerana DIA telah memberimu makan dan kenikmatanNYA Dan cintailah aku dengan cinta ALLAH Swt kepadaku”

0 comments:

Post a Comment