CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, 11 February 2012

.::hanya selembar kain..jom hijrah!!::.





Aku bangga menjadi muslimah
Disaat yang lain bangga menjadi wanita moden
Aku bangga Jilbabku menjuntai hingga ke bawah dada
Disaat yang lain bangga mengikuti stail tudung yang baru
Aku bangga menjadi pengurus kerohanian Islam
Disaat yang lain lena, Aku tak peduli
Dengan anggapan yang mungkin sudah lali di pendengaran
Kerana aku tahu apa yg aku lakukan..
Awalnya aku tidak percaya diri
Dengan pakaian yg tertutup rapi
Teman-teman berkata aku tidak trendy
sedang orang lain rancak berbincang soal fesyen terkini
aku baru bermula dengan pakaian 'ketinggalan zaman' ini
Tapi abah berkata aku cantik begini
begitu pun maa..dan siblings??
mungkin pada mula agak tak selesa dengan perubahan ini
tapi sekarang mereka dapat terima anjakan diri..
alhamdulillah..mereka seakan memahami..
Wahai teman yang bermimpikan sanjungan
Cantik bukanlah buka-bukaan
Cantik bukanlah selalu berdandan
Dan cantik bukan bererti seorang yang menjadi pujaan..
Ku labuhkan jilbabku hingga terasa damai hatiku
Ku longgarkan pakaianku sehingga tertutup bentuk tubuhku
ku lakukan itu semua demi cintaku pada Rabb yang satu
bukan kerana inginkan gelaran wara’ itu
kerana ku tau...aku tidak mampu menjadi sesempurna insan
hanya mampu bermimpi tapi sukar mengecapi
Dan ku berbisik dalam hatiku
Semoga Allah sentiasa memegang hatiku..
Andai semua orang memahami
cantik lahir bukanlah ukuran
Tapi cantik hati memikat semua orang
Dan terutama budi pekerti seperti yang Rasul contohkan..

duhai saudari kesayanganku, sahabat fillahku..

peliharalah auratmu........

Aurat tidak akan tertutup dengan berperangai yang BAIK
Aurat tidak tertutup dengan sifat LEMAH LEMBUT
Aurat tidak akan tertutup dengan kata-kata yang BAIK
tetapi aurat hanya akan tertutup dengan PAKAIAN yang SEMPURNA


Mudah-mudahan AKHLAK dibalik pakaian ini..jauh lebih INDAH dari pada pakaiannya...
Amin...

Dari Aisyah Radhiyallahu ‘anha, bahawasanya Asma binti Abu Bakar masuk menjumpai Rasulullah SAW dengan pakaian yang tipis, lantas Rasulullah SAW berpaling darinya dan berkata: “Hai Asma, sesungguhnya jika seorang wanita sudah mencapai usia haid (akil baligh) maka tak ada yang layak terlihat kecuali ini dan ini,” sambil beliau menunjuk wajah dan telapak tangan.
(HR. Abu Daud dan Baihaqi)..
subhanallah..
perkongsian buatmu.....

sahabatku...jom hijrah!!! =)
Wanita ibarat tulip, semasa tertutup iaitu yg masih menguncup, kelihatan cantik & kemas, begitu juga wanita yg berhijab sebagaimana tuntutan syarak, indah dipandang mata serta sejuk mata memandang. Wanita, makin tertutup bertambah indah!Tulip bertambah kembang, serinya semakin kurang. Hingga ia kembang penuh, kecantikan aslinya hilang & rupanya menyerabutkan. Begitu jugalah wanita yg membuka auratnya sedikit, bertambah kurang seri keimanannya. Makin terdedah auratnya, semakin hodoh dan menyerabutkan hati orang-orang yg beriman. Jika hamba Allah yg mukmin merasa serabut melihat penampilan kita, apatah lagi pandangan Allah & RasulNya. Jika wanita merasa cantik sedangkan dia melanggar perintah ALlah atau ambil separuh-separuh, kepala ditutup badan dibalut sehingga menampakkan bentuk badan… perasaan ‘syok sendiri’ yg mengundang dosa mazmumah itu harus dibuang.



penyelesaiannya, teman jua saudari kesayanganku kembalikan keyakinan bahawa yang cantik dan indah itu adalah selagi ianya indah pada pandangan Allah dan RasulNya. Meskipun dipandang hina serta tak up-to-date oleh hamba yg fasik dan munafik..wanita beriman mengutamakan pandangan Allah mengatasi pandangan manusia.

Kita mahu up-to-date dan moden menurut kaca mata Islam agar di akhirat kelak kita mendapat syurga yg up-to-date dan moden juga...insyaAllah..jom sama-sama kita hijrah!! =.='
Bertaubat sebelum terlambat ciri hamba yg cerdik...beristighfarlah jika masih "tak merasa apa-apa" kerana mendedahkan aurat..ia tandanya hati yg sakit kerana tidak mampu mengesan kepahitan dosa..subhanallah..


“Ya Allah… lembutkanlah hati kami agar mampu merasa sensitif dengan kemarahanMu…Ya Allah… bimbinglah kami ke jalanMu…Berilah sedikit rasa cinta kepadaMu hingga kami mampu menurut langkah-langkah muslimah solehah yang dikasihiMu…Ya Allah…Peliharalah hati-hati kami dari hasutan syaitan dan iblis… yg mahu menjauhkan kami dariMu dan meramaikan teman mereka di neraka kelak…Ya Allah…Yang Maha Gagah Perkasa…Berilah kekuatan kepada aku dan saudariku untuk bermujahadah kembali kepadaMu…Ya Allah yang maha pengampun…Peliharalah kami dari kemurkaan dan azabMu…kami terlalu lemah ya Allah…kami hanya insan hina dan tidak berdaya menguasai hawa nafsu kami kecuali mendapat pertolongan dariMu…serta menumpang kekuatanMu…Ya Allah yg maha penyayang…Engkau mengasihi kami melebihi kedua ibubapa kami…Maka ambillah diri kami yang hina dina ini ke dalam pelukan kasih sayangMu.Bimbinglah kami sehingga kami selamat kembali kepadaMu dalam keadaan Engkau meredai kami..kami terlalu kerdil Ya Allah… untuk menanggung azabMu yang pedih, sesungguhnya kami tidak berdaya ya Allah…

Tanpa pertolongan dan kekuatan dariMu…Siapalah kami…Ya Allah…Pandanglah kami dgn kasih sayangMu dan ampunilah segala dosa-kami dulu, kini dan sehingga ke akhir hayat kami..
amin ya Rabb..
may Allah bless......


"Demi Allah, seandainya Allah memberi petunjuk kepada seseorang kerana ajakanmu, maka itu lebih baik bagimu daripada menyedekahkan unta yang berwarna merah (yang paling bagus)"
(HR. Bukhari dan Muslim)

Nabi SAW bersabda : “Cintailah ALLAH kerana DIA telah memberimu makan dan kenikmatanNYA Dan cintailah aku dengan cinta ALLAH Swt kepadaku”

0 comments:

Post a Comment