CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, 22 December 2012

.::diriku...I Love You!!.. ::.


Bismillahirrohmanirrohim...
untuk sekeping hati yang lara, aku tidak punya penawar...sementelah hati ku pun sedang luka...mungkin masih parah...

kita masih sedang berusaha melupakan segala kesedihan...segala keperitan itu umpama belati yang menusuk hati...pedih...tiada siapa yang mahu belati itu kekal membikin luka tambah parah...kita mahu belati itu dicabut dan hati itu segera diubati...tapi luka tidak akan sembuh sekelip mata bukan???

berhenti berusaha mencuba sedaya upaya...mulalah menerima...terima lah luka itu sebagai antibiotik untuk menjadikan hati kita imun pada serangan-serangan seterusnya...

mengapa Tuhan memberi luka??mengapa aku tidak melihat hikmah??

berhenti lah bertanya kenapa dan mengapa..dan mula lah menerima segalanya sebagai takdir...takdir yang telah tersurat dari luh mahfuz..takdir yang tidak akan Tuhan biarkan kau jalaninya sendiri..

luka memang sakit...sampai bila pun luka di hati itu akan sakit...tapi alah bisa akan tegal biasa bukan??pengalaman itu guru terbaik dan Allah tidak akan membebani kita melebihi kemampuan..tiada satupun yang terjadi pada kita tanpa pengetahuan Tuhan...yakinlah pada Tuhan..yakin dan percayalah...cuma itu ku mohon..

maafkan diri sendiri yang telah membiarkan hati dilukai..mula lah mengasihani diri sendiri..

perlahan-lahan, usaplah kepala sendiri...
“kesian kau..kesian hati kau sakit..kesian otak kau penat...mulai hari ni aku akan jaga kau...supaya hati kau tak sakit lagi..dan otak kau tak penat lagi...aku sayang kau, diri sendiri...”
^___^

# Allohu Robbi..sudah empat bulan lupa syerah tinggalkn dunia blog..hrmmm... sejak 4bulan tue jugak mood menulis dah hilang...entah kenapa.... sakitkah?? hehe



Nabi SAW bersabda : “Cintailah ALLAH kerana DIA telah memberimu makan dan kenikmatanNYA Dan cintailah aku dengan cinta ALLAH Swt kepadaku”

0 comments:

Post a Comment